ZADZWOŃ

DOJAZD

Serwis i legalizacja tachografów

Service

Serwis tachografów

Dzięki posiadaniu odpowiedniego doświadczenia i rozległej wiedzy oferujemy kompleksową obsługę tachografów cyfrowych. W ofercie naszego serwisu znajdziecie Państwo takie usługi jak:

TACHOGRAF   DTCO 4.1 – Obowiązek i funkcjonalność w jednym

Regulacje przewidziane w Pakiecie Mobilności UE I, wymagają zastosowania nowych tachografów, tzw. drugiej generacji. DTCO 4.1 w pełni spełnia wszystkie wymogi prawne określone w Pakiecie, zachowując przy tym znajomy koncept obsługi, dzięki czemu kierowcy praktycznie nie muszą przyzwyczajać się i uczyć niczego nowego.

To inteligentne urządzenie, między innymi eliminuje obowiązek zatrzymywania się przy przekraczaniu granic, ponieważ każdorazowo DTCO 4.1 rejestruje przekroczenie granicy samodzielnie.

Od kiedy tachograf drugiej generacji DTCO 4.1  jest obowiązkowy

Inteligentny tachograf w drugiej wersji jest już montowany w nowo rejestrowanych pojazdach od sierpnia 2023 r., a w już zarejestrowane pojazdy wykonujących międzynarodowy transport drogowy muszą być wyposażone  w DTCO4.1 najpóźniej do sierpnia 2025 r.:

Ponadto, od 1 lipca 2026 r. obowiązek posiadania tachografu drugiej generacji będzie dotyczył wszystkich pojazdów powyżej 2,5 tony w międzynarodowym transporcie drogowym lub przewozach kabotażowych.

Kiedy legalizacja tachografu to obowiązek?

Zalegalizowany tachograf powinien znajdować się w autobusach i samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony, przeznaczonych do zarobkowego przewożenia towarów lub osób. Ponowna legalizacja musi być przeprowadzana co dwa lata. Urządzenie powinno być ponowne skalibrowane również, gdy wyświetlana na nim godzina różni się co najmniej o 20 minut UTC w stosunku do realnej. Dzieje się tak dlatego, ze przesunięcie czasowe urządzenia ma wpływ na wyniki jego pomiarów. Ponowna kalibracja jest konieczna również podczas wykupowania pojazdu z leasingu lub zmiany rozmiaru opon.

Czym grozi brak legalizacji tachografu?

Niedopilnowanie terminu legalizacji tachografu prowadzi do tego, że pomiary urządzenia tracą swoją ważność. W takim wypadku kontrola policyjna będzie wiązać się z wystawieniem mandatu. Kierowcy poruszającemu się pojazdem wyposażonym w tachograf bez legalizacji grozi kara w wysokości 200 złotych. Mandat o wysokości 2000 złotych otrzyma osoba zarządzająca transportem w firmie, ponieważ jest odpowiedzialna za flotę i dopilnowanie legalizacji tachografów. Obciążone zostaje również przedsiębiorstwo do którego należy pojazd. Zostanie ono ukarane mandatem wynoszącym 1000 złotych.

Pn - Pt: 7.00 - 16.30
Sob: 8.00 - 13.00

Oddział Nowy Sącz
ul. Flisaków 1, 33-300 Nowy Sącz,
tel:+48 694 406 731, serwis:+48 (18) 449 68 61, części:+48 (18) 449 68 63
e-mail: serwis@truckpartner.pl

Pn - Pt: 8.00 - 16.00

Oddział Wrocław
ul. Południowa 4, 55-040 Domasław, woj. dolnośląskie,
tel: +48 606 769 231
e-mail: serwis-domaslaw@truckpartner.pl