ZADZWOŃ

DOJAZD

Serwis i legalizacja tachografów

Service

Serwis tachografów

Dzięki posiadaniu odpowiedniego doświadczenia i rozległej wiedzy oferujemy kompleksową obsługę tachografów analogowych i cyfrowych. W ofercie naszego serwisu znajdziecie Państwo takie usługi jak:

Tachografy analogowe:

Tachografy cyfrowe:

Kiedy legalizacja tachografu to obowiązek?

Zalegalizowany tachograf powinien znajdować się w autobusach i samochodach ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony, przeznaczonych do zarobkowego przewożenia towarów lub osób. Ponowna legalizacja musi być przeprowadzana co dwa lata. Urządzenie powinno być ponowne skalibrowane również, gdy wyświetlana na nim godzina różni się co najmniej o 20 minut UTC w stosunku do realnej. Dzieje się tak dlatego, ze przesunięcie czasowe urządzenia ma wpływ na wyniki jego pomiarów. Ponowna kalibracja jest konieczna również podczas wykupowania pojazdu z leasingu lub zmiany rozmiaru opon.

Czym grozi brak legalizacji tachografu?

Niedopilnowanie terminu legalizacji tachografu prowadzi do tego, że pomiary urządzenia tracą swoją ważność. W takim wypadku kontrola policyjna będzie wiązać się z wystawieniem mandatu. Kierowcy poruszającemu się pojazdem wyposażonym w tachograf bez legalizacji grozi kara w wysokości 200 złotych. Mandat o wysokości 2000 złotych otrzyma osoba zarządzająca transportem w firmie, ponieważ jest odpowiedzialna za flotę i dopilnowanie legalizacji tachografów. Obciążone zostaje również przedsiębiorstwo do którego należy pojazd. Zostanie ono ukarane mandatem wynoszącym 1000 złotych.

Tachografy cyfrowe nowej generacji DTCO 4.0

Z dniem 15 czerwca 2019 weszła w życie nowa ustawa zobowiązująca producentów pojazdów ciężarowych do montowania nowych inteligentnych tachografów czwartej generacji DTCO 4.0

Tachografy te umożliwiają funkcjonariuszom organów ścigania zdalny dostęp, bez zatrzymywania ciężarówki będą oni mogli sprawdzić stan wskazań urządzenia.

Nowe inteligentne tachografy automatycznie rejestrują położenie pojazdu za pomocą GPS. Rejestrują miejsce rozpoczęcia pracy, co trzy godziny sprawdzą parametry prowadzenia pojazdu i na koniec odnotują miejsce zakończenia pracy i odpoczynku.

Inteligentny tachograf czwartej generacji będzie również mógł dzielić się danymi z innymi zatwierdzonymi systemami telematyki pojazdu, dzięki czemu godziny pracy kierowcy będą z łatwością wprowadzane do flotowych systemów telematycznych.

Operator mający wgląd on-line w urządzenie ciężarówki, będzie mógł realnie określić czas pracy i jazdy kierowcy. Dla funkcjonariuszy pewnym ułatwieniem będzie zdalny odczyt danych, jednak to główna korzyść przypadnie kierowcy, który nie będzie musiał tracić czasu na postój związany z rutynową kontrolą.

Pn - Pt: 7.00 - 18.00

Sob: 8.00 - 13.00

ul. Flisaków 1, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie,
tel. serwis: +48 (18) 449 68 61, tel. części zamienne: +48 (18) 449 68 63,
e-mail: serwis@truckpartner.pl